Weblab!

Paleta boja u web dizajnu

Datum objave 4. siječnja 2021.

Prilikom dizajniranja i izrade web stranica boje su iznimno važne. Pitate se zašto? Istraživanja pokazuju da se otprilike 70% odluka o kupnjama temelji isključivo na percepciji boja. Odabir odgovarajuće palete boja web stranice pomaže u ostavljanju prvog dojma na posjetitelja. Prilikom izrade web stranice, trebalo bi se pažljivo razmotriti koje boje dodati u paletu boja i zašto. Različite boje posjetiteljima će slati različite poruke, mijenjajući njihovo razumijevanje vaše web stranice, čak i kada to nije bilo predviđeno. Ako ne znate od kud da počnete? Slijedite korake u nastavku za stvaranje palete boja web stranice izbjegavajući najveće greške u web dizajnu. Prosječni korisnik ima pažnju od 8 sekundi. Toliko ih dugo morate uvjeravati da nastave pregledavati vašu web stranicu. Odabir prave palete boja za vaš web dizajn pomoći će vam da animirate korisnike s naglascima u boji, intuitivnim navigacijskim elementima i smislenim brendiranjem. Evo kako početi ...

Teorija boja

1. Pronađite svoju primarnu boju

Vjerojatno ste već odabrali svoju primarnu boju. Ako imate logotip ili već postojeći brend, vjerojatno postoji jedna glavna boja koja dominira cjelokupnim dizajnom. To je boja koja bi trebala biti primarna u izradi web stranice.

Ako još uvijek niste odlučili koje boje želite koristiti možete pregledavati ovaj popis paleta hex kodova nekih od najpoznatijih svjetskih marki kako biste proširili svoj spektar ideja i dobili inspiraciju za odabir vlastite boje.

2. Odlučite o broju boja (preporuka 3 boje)

Nakon što odaberete primarnu boju, sljedeći je korak odlučiti koliko ćete drugih boja dodati u mješavinu.

Tipično se preporučuje upotreba kombinacije u tri boje. Paleta boja, koja se sastoji od tri boje raspoređene ravnomjerno oko kotača boja, dobra je polazna točka. Ovakva paleta može biti prilično dramatična ako sadrži tri primarne živopisne boje, pa se dizajneri često odlučuju za kombinaciju sekundarnih tonova.

3. Koristite sekundarne boje kada je potrebno

Usklađivanje sekundarnih boja s bojama vaše glavne marke može biti teško, ali nemojte očajavati! Na mreži je dostupno puno pametnih besplatnih alata koji će vam ovaj zadatak znatno olakšati. Na primjer, možete se uputiti u ColorSpace, unijeti hex kod odabrane boje i dobiti prijedlog! (Više alata za stvaranje paleta boja u nastavku ...)

Koji je smisao dodavanja sekundarnih boja uopće? Ponekad će dizajn zahtijevati više od samo nekoliko osnovnih boja. To se posebno odnosi na web stranice koje su prepune sadržaja i odredišnih stranica - proizvoda, materijala za omogućavanje, imovine koja se može preuzeti itd.

Sposobnost vizualnog odvajanja naslova, bočnih traka, opisa, gumba i drugih elemenata povećava stopu pretvorbe i poboljšava korisničko iskustvo.

Isto tako, vrijedi razmisliti o dodavanju različitih nijansi vaših glavnih boja umjesto da tražite dodatne boje. Ponekad je jednostavnost najbolja strategija.

4. Ne zaboravite na neutralne boje (bijela, crna, siva)

Trebat će vam neutralne boje za tekst, za stvaranje kontrasta za važne elemente ili kao pozadinske boje.

Funkcija neutralne boje u modernom web dizajnu slična je funkciji bijelog prostora - kako bi se korisnici malo odmorili i imali vremena da ocijene i daju prioritet informacijama na web stranici.

Dobro je imati jednu tamnu i jednu svijetlo neutralnu boju za različite slučajeve upotrebe. Najčešće neutralne boje su bijela, crna i siva. Nijanse svojih dominantnih boja možete koristiti i kao neutralne, iako je to malo teže uskladiti.

5. Dodajte primarnu, sekundarnu i neutralnu boju na sljedeća mjesta

Kako primijeniti paletu odabranih boja na web stranici? Gdje idu koje boje i zašto?

Primarne boje idu na "vruće točke" na vašoj web stranici. Trebali biste upotrijebiti ove podebljane, živopisne boje kako biste privukli pažnju korisnika i ponukali ih na akciju. CTA gumbe, naslove, ikone pogodnosti, obrasce za preuzimanje i druge važne podatke treba istaknuti pomoću primarnih boja.

Sekundarne boje koriste se za isticanje manje važnih informacija na web mjestu, kao što su sekundarni gumbi, podnaslovi, aktivne stavke izbornika, pozadine ili prateći sadržaj kao što su česta pitanja i izjave.

Neutralne boje najvjerojatnije će se koristiti za tekst i pozadinu, ali bi mogle dobro doći u posebno živopisnim dijelovima web stranice, samo da bi se smanjilo i preusmjerilo oko.

6. Prođite kroz postupak nekoliko puta

Kad napokon osmislite svoju paletu boja, stavite je na test u raznim scenarijima. Hoće li raditi u tiskanom obliku? Što ako odlučite pokrenuti liniju robe? Ima li učinak na posjetitelje za koje ste očekivali da će ih imati?

Najbolje je proći kroz ovaj postupak nekoliko puta i stvoriti nekoliko različitih paleta boja. Ako netko ne ispuni sve vaše zahtjeve, imat ćete plan B.

Zaključak

Istina je, ne trebate biti dizajner da biste sastavili prekrasnu paletu boja web stranice. Širokim razumijevanjem psihologije boja, osnova teorije boja i arsenalom korisnih alata možete razviti paletu boja koja vašoj marki daje snažan vizualni identitet.

Odvojite vrijeme za istraživanje kreativnih primjera, testirajte različite kombinacije boja i pronađite komplementarne boje koje lijepo djeluju zajedno. Sjajan dizajn je relativan - ako djeluje na vašu marku, potiče angažman i pojačava prepoznatljivost marke, to je sve što je zaista važno.

Unaprijedite poslovanje!

Bez limita i ograničenja u promociji poslovanja. Predstavite svoje poslovanje na način koji zaslužujete.
Jooble - posao za web dizajnere
+385 (95) 5123 606info@weblab.hr
Pon-Pet: 08:00 - 16:00 
Slika prikazuje Weblab logo, epruveta s plavom tekućinom i mjehurićima
Copyright © 2021 | Weblab
cogenvelopestorephone-handsetmap-markercalendar-fulllaptopselect linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram